• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80833
+
-

آغاز فصل صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس

این سو و آن سو
آغاز فصل صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس

صیادان پلدشتی با مهیا کردن تورهای صیادی، برای کسب روزی و صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس آماده هستند و فصل صید ماهی از دریاچه سد ارس پلدشت به عنوان بزرگ‌ترین منبع آبی شمال غرب کشور از ابتدای فصل پاییز آغاز شده است.

سرپرست اداره شیلات پلدشت در این باره به ایرنا گفت: در فصل صید سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعاونی‌های صیادی این شهرستان نزدیک به 3700 تن انواع ماهی استخوانی از دریاچه پشت سد ارس صید کنند. «محمد مقدم» افزود: در صورت تحقق این میزان صید، شاهد رشد 5 درصدی صید ماهی در این منطقه خواهیم بود. 

مقدم با بیان این‌که نزدیک به ۴۰۰ صیاد در شهرستان پلدشت از محل صید ماهی امرار معاش می‌کنند، اظهار کرد: سالانه 3500 هزار قطعه انواع بچه‌ماهی به دریاچه پشت سد ارس در شهرستان پلدشت رها می‌شود. 
دریاچه سد ارس بزرگ‌ترین منبع آبی شمال غرب کشور است که ۱۳ گونه ماهی استخوانی اعم از سوف، کپور، امور، بیگ‌هد، زردپر و فتوفاک در آن پرورش می‌یابند.

از ابتدای مهرماه تا پایان فروردین فصل صید ماهی در آذربایجان غربی است؛ دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه‌میگوی آب‌های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر ۲۵۰ تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. دریاچه پشت سد ارس با ۱۵ هزار هکتار وسعت بزرگ‌ترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید